Ambitiøse medarbejdere til fremtidens BDO Corporate Finance

Er du skarp og selvstændig, og kan du yde kvalificeret rådgivning inden for M&A og Transaction Services? Så er det måske dig, vi mangler i vores Corporate Finance afdeling.

I BDO Corporate Finance arbejder vi primært med M&A, due diligence og værdiansættelser i Danmark og i udlandet. Vi er en del af det globale BDO-netværk, og på internationalt plan består BDO Corporate Finance af mere end 2.500 specialister, hvilket giver os en stærk position både globalt og lokalt. I internationalt regi var BDO involveret i 1.546 transaktioner i 2020 til en samlet transaktionsværdi på USD 83,5 mia.

Vi oplever stor kundetilgang, og vi ønsker at blive ved med at vækste. Derfor søger vi medarbejdere med relevant erfaring til henholdsvis vores M&A team og vores Transaction Service team – gerne med tiltrædelse hurtigst muligt.

JOBBET i M&A
Du bliver en del af et ambitiøst team, hvor du deltager i rådgivningen af kunder samt proceshåndtering i forbindelse med M&A aktiviteter. Du vil, i samarbejde med resten af teamet, tage del i kundeansvaret fra første kontakt og helt frem til gennemførelse af den planlagte transaktion. Du vil være medansvarlig for opsøgende aktiviteter i forhold til nye kunder og være bindeled mellem afdelingen og vores kolleger i det øvrige BDO.

Du vil blandt andet komme til at arbejde med følgende opgaver:
  • Vurdering og sparring med de virksomheder, der henvender sig til BDO Corporate Finance
  • Aftaleforhandling med nye kunder.
  • Ansvar for udarbejdelse og kvalitetssikring af Investment Memorandum (IM).
  • Afdækning og dialog med mulige købere og/eller investorer til igangværende kunder.
  • Ansvar for rådgivning af kunder omkring optimal proces og timing.
  • Ansvar for forhandling og gennemførelse af transaktion.

Om dig
Faglige kompetencer
  • Du kan rådgive virksomheder om finansielle og strategiske muligheder.
  • Du kan lede, coache og agere mentor for analytikere og medarbejdere til at forberede overbevisende pitchmateriale, IM og andet relevant M&A materiale.
  • Du har erfaring med at gennemføre dybdegående sektor- og virksomhedsspecifik research.
  • Du kan identificere centrale drivers for værdiansættelse og transaktionsrisiko.
  • Du har erfaring med at gennemføre M&A transaktioner.
  • Du er flydende på dansk og engelsk – både skriftligt og mundtligt.

Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk uddannelse som Cand.merc., Cand.polit., Cand.oecon. eller lignende. Derudover er det en fordel, hvis du har mindst fire-fem års erfaring med virksomhedskøb/-salg og kapitaltilførsel.

Personlige kompetencer:
  • Du er udadvendt og trives med direkte kundekontakt.
  • Du er opsøgende og proaktiv i forhold til kunder og kundemuligheder.
  • Du er selvstændig og trives i et travlt og dynamisk arbejdsmiljø, hvor forventningerne altid er høje.
  • Du er fleksibel i forhold til varierende arbejdstider og leverer høj kvalitet også under pres.

JOBBET I TRANSACTION SERVICES
Transaction Services udfører finansiel due diligence i forbindelse med virksomhedsovertagelser som rådgiver for både købere og for sælgere. Arbejdet omfatter analyser af virksomhedernes økonomi, identifikation af risici af relevans for transaktionen og input til værdiansættelse og aftalegrundlaget.

Arbejdsopgaverne varierer i størrelse og kompleksitet, og du får direkte kontakt til en bred vifte af kunder, ligesom du får medansvar for at lede og udvikle Transaction Services forretningen.

Om dig
Faglige kompetencer
  • Du har erfaring med relevante regnskabsteorier, analyser og værdiansættelsesmetoder samt stor erfaring med Excel.
  • Du har erfaring som projektleder, og du trives med at lede og udvikle andre.
  • Du er flydende på dansk og engelsk – både skriftligt og mundtligt.
  • Du har mod på at arbejde med transaktionsrådgivning, værdiansættelser, strategisk analysearbejde og finansiel modellering.

Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk uddannelse som Cand.merc.aud, FIR eller lignende. Derudover vil det være en fordel med fire-fem års erfaring fra en lignende stilling.

Personlige kompetencer:
  • Du er grundig og systematisk af natur.
  • Du er udadvendt og trives med direkte kundekontakt.
  • Du er opsøgende og proaktiv i forhold til kunder og kundemuligheder.
  • Du er selvstændig og trives i et travlt og dynamisk arbejdsmiljø, hvor forventningerne altid er høje.
  • Du er fleksibel i forhold til varierende arbejdstider og leverer høj kvalitet også under pres. 

Om BDO
Du bliver en del af en organisation, hvor medarbejdertrivsel har høj prioritet, og hvor omgangstonen er åben og ærlig med respekt for hinandens forskelligheder og styrker. Vi arbejder i en flad organisation med let adgang til beslutningstagerne, og du vil få en hverdag, som du i stor udstrækning selv er med til at præge.

Hos BDO får du tilbud om kontinuerligt at videreudvikle din faglighed. Vi har vores eget uddannelsescenter BDO Academy, hvor vi tilbyder kurser og videreuddannelse, så vi sammen kan levere en høj kvalitet i tråd med BDO's værdier og dine karrieremål.

Vi vil være de bedste til det, vi arbejder med. Derfor har vi store forventninger til dig. Vores mål er, at du oplever gode karrieremuligheder og en fleksibel karrierestruktur, der passer til dit temperament og dine ønsker.

BDO tilbyder desuden pensionsordning, en lang række medarbejdergoder samt en attraktiv lønpakke, som forhandles individuelt.

Er du vores nye kollega?
Send os din ansøgning med dit CV og fortæl os, hvem du er, hvad du står for, og hvorfor det netop er dig, der skal være en del af BDO Corporate Finance.

BDO betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer alle − uanset køn, alder, livsstil, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold − til at ansøge.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:
Partner, chef for M&A Henrik Mølgaard, mobil 20 46 49 48 / mail hmo@bdo.dk
Partner, chef for Transaction Services & Valuation, Lasse Fredborg, mobil 41 89 02 01 / mail fre@bdo.dk
Director, Transaction Services, Per Bech, mobil 41 96 19 50 / mail prb@bdo.dk

Vi glæder os til at modtage din ansøgning via vores online rekrutteringssystem. 

Ansøgningerne vil blive behandlet løbende.
 
Ansøg
Del i dit netværk
Frist: Snarest muligt
Kontaktperson:
Lasse Fredborg Partner, Corporate Finance
Jobområde: Corporate Finance
Jobtype: Fastansættelse
Tiltrædelse: Snarest muligt
Kontor: København
BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab
Kystvejen 29
8000 Aarhus C
CVR: 20222670
Powered by Emply